Bel ons: 010 - 236 27 57 | of Mail: info@propeller-im.nl

Werkwijze

Internet marketing lijkt voor buitenstaanders ontzettend ingewikkeld, maar in principe is het simpel. Wij werken met vier fases die voor ons de “online marketinglus” vormen. Wij bepalen in welke fase een klant zich bevindt, werken de rest van de lus af en beginnen weer van voor af aan.

Website

Is de website representatief? Verkoopt zij het product of de dienst wel goed genoeg? Is zij voldoende up to date om mee te werken?

Zo’n delicaat, intensief en welgevormd stukje vakmanschap als een website is natuurlijk altijd vrouwelijk.

Bezoekers

Wanneer de website aan onze eisen voldoet is de volgende stap bezoekers genereren. Dit kan door adverteren, hoger ranken op Google, guestbloggen of social media gefixt worden. Hoe hangt af van factoren als doelgroep, projectduur en hoe diep je zakken zijn.

Klanten

Oké, top. We hebben rete veel bezoekers op de website. Maar hoeveel van die bezoekers worden er nou daadwerkelijk klant? Zijn de teksten optimaal? Zijn de structuur en het design wel gebruiksvriendelijk? Kortom, kunnen we met hetzelfde aantal bezoekers meer klanten verwezenlijken?

Klantwaarde & relatie

Oh yeah! We gaan lekker! Een mooie website, flink wat verkeer en een hoop klanten. What’s next? Ga de relatie met de klant aan door bijvoorbeeld social media of een nieuwsbrief in te zetten. Kunnen we de huidige klanten nog blijer maken en ze wat extra’s laten uitgeven?

Et voila! Aanschouw ons simplistisch meesterwerk: een ass-kicking online marketingmachine! Maar wacht, hebben we er echt álles aan gedaan om het onderste uit de spreekwoordelijke kan te halen? Misschien zijn we ondertussen twee jaar verder en is het design verouderd, misschien verandert de doelgroep of er is een nieuw platform opgekomen. Tijd om onze online marketinglus er weer eens bij te halen.

Fijn hé, eindelijk iemand die het je in normale taal kan uitleggen. Bel ons eens om te horen in welke fase wij denken dat je nu zit!

Neem contact op

 

Naar Boven